Hvor du kjøper maskinen din påvirker hvor og hvilken hjelp du kan regne med å få, og prisen på hjelpen.

Å selge en datamaskin er en enkel sak i dag.  Alt du trenger er en selger som kan endel om data, et faktureringssystem og lyst til å sitte forrann PC-en og svare på henvendlere og å videreformidle en bestilling på den maskinen dine kkunder ber om.  Lagerhold, egen butikk for kundene å komme inn i og ansatte de kan snakke med som har greie på hva det dreier seg om trenger man ikke.

Så kostnadene det skjæres ned på er kundeservice og support.

Som en lokal databutikk med deg som privatperson som målgruppe har vi en betydelig utfordring i å bygge oss opp en salgbar fordel som gjør at du frivillig ønsker å handle fra oss.  Vi har tatt utgangspunkt i at vi skal tjene noen kroner på alle maskiner vi selger og at vi primært skal leve av den jobben vi gjør for deg.  Det dreier seg om enten klargjøring eller service/reparasjoner.  For at vi ikke skal ta kostnadene som mange andre selgere skulle tatt med å bygge opp sine egne lokale verksteder som kunne hjulpet deg har vi valgt å difrensiere prisen på reparasjonsarbeid vi utfører utifra servicenivået forskjellige konkurrerende selgere har lagt seg på.

Selger Rabatt/tillegg Timepris u/mva Timepris m/mva Timepris m/serviceavtale
Din PC -20 % kr 351 kr 439 kr 339
Elkjøp/Express 0 kr 439 kr 549 kr 449
Internett 25 % kr 549 kr 686 kr 586
Packard Bell0 25 % kr 549 kr 686 kr 586
Dell 65 % kr 725 kr 906 kr 806

Litt arbeid i butikken koster deg 300,- kroner, eller 200,- om du har serviceavtale

Vi kommer gjerne hjem til deg om du ønsker det.  Om DU insisterer på at vi skal komme hjem til deg på kveldstid tilkommer det et tillegg på 25 %